Změna účetní firmy jako důležitý krok ve Vašem podnikání

Výběr účetní kanceláře je pro Vaše podnikání jedním z nejdůležitějších rozhodnutí. Pokud máte pocit, že Váš výběr nebyl úplně šťastný nebo se Vaše podnikání rozrostlo a stávající spolupráce Vám přestala vyhovovat a stále váháte, zda navázat spolupráci s novou účetní, tak my radíme: Nebojte se toho!

Jak novou účetní kancelář vybrat

Ujasněte si, proč chcete účetní kancelář změnit a hledejte takovou, která bude Vaše potřeby splňovat. Tedy účetní kancelář, která Vám nenabízí pouhé účetnictví, ale i další služby, jenž Vám podnikání usnadní. Určitě se vyplatí dát na doporučení od podnikatelů podnikajících v podobném oboru. Domluvte si osobní schůzku, vyžádejte si cenovou nabídku, zajímejte se o zkušenosti , portfolio nabízených služeb, odbornost a pověst. Proberte společně Vaše konkrétní potřeby a očekávání tak, aby Vám spolupráce přinášela vše, co od ní očekáváte a abyste měli pro svoje podnikání tu nejlepší možnou podporu. Zásadní je také zastupitelnost v účetní kanceláři, která garantuje, že například při dovolené nebo nemoci Vaší účetní nezůstanete bez informací a kontaktu s účetnictvím a ekonomikou Vašeho podnikání.

Kdy nejlépe změnu provést

Ideálním obdobím pro změnu účetní kanceláře je přelom roku, nicméně je možné ji realizovat prakticky kdykoli. Dobrým načasováním odpadá řada komplikací, s nimiž se sice profesionální účetní kancelář dokáže vypořádat, ale změnou na přelomu roku se ušetří spousta starostí, rozhodování i peněz. Hlavním důvodem pro přechod k 1.1. je jednoznačně vymezitelná odpovědnost.

Co při změně účetní kanceláře očekávat

Profesionální účetní kancelář Vám sestaví časový a kompetenční harmonogram, neboť na krátký čas se práce obou účetních kanceláří budou překrývat. Také zajistí přímou komunikaci s původní účetní kanceláří, abyste nebyli nadbytečně zatěžováni administrativou a mohli se plně věnovat svému podnikání.

Co si vyžádat od původní účetní

Od původní účetní kanceláře byste měli získat kompletní účetní dokumentaci, kterou v ideálním případě zajistí a její úplnost prověří nová účetní kancelář. Zároveň byste měli dostat elektronickou zálohu všech dat. Velkým ulehčením samozřejmě je, pokud bude nová účetní kancelář využívat stejný účetní software jako ta původní a bude si moci do svého programu zálohu celé agendy naimportovat. Bude tak mít k dispozici veškeré historické záznamy.

Na co ještě nezapomenout

Nezapomeňte původní účetní kanceláři zrušit přístup do Vaší datové schránky, případně do různých aplikací či banky a ukončit plnou moc na úřady, pokud taková existovala.

Vidíte? Není to tak složité. Pokud se rozhodnete přejít k jiné účetní firmě, věříme, že pro Vás můžeme být správnou volbou a bude nám potěšením se s Vámi setkat, představit naše služby a případně připravit cenovou nabídku.